Birman Kedisi Özellikleri

Birman kedisi özellikleri ile ilgili olarak çok farklı bir takım durumlar konusu olacaktır. Bu kedilerin tarihçesini incelediğimiz zaman ruhani bazı unsurlar söz konusu olacaktır. Neden diye soracak olursanız bu kediler, Budist rahipler tarafından ölüm tanrıçasıyla konuşabilen bir varlık olduğu düşünülmekte ve bu sebepten dolayı da bu kediler son derece kutsal olarak tanınmaktadır.

Birman Kedisi Özellikleri

Birman Kedisi Karakteristik Özellikleri Nelerdir?

Birman kedisi karakteristik özellikleri nelerdir diye soracak olursanız bu kedinin göz renginin son derece dikkat çektiğini söylemek mümkün olacaktır. Çünkü bu kedilerin mor ve mavi karışımı bir renktir. Genel olarak kedilerde mavi ve yeşil renkte göz alışılmış bir göz rengi olarak karşımıza çıkar ama mor ile karışık bir göz rengi kediler için son derece sıra dışı bir durum olarak karşımıza çıkar.

Birman kedisi kişilik özellikleri bakımından oldukça iyi huylu ve sahibine sadık bir kedi türüdür desek hiç de yanlış bir şey söylemiş olmayız. Sahibiyle vakit geçirmekten ve oyun oynamaktan aşırı derecede hoşlanır. Oldukça oyuncu bir kedidir. Bu sebepten dolayı da onlarla sürekli olarak ilgilenmek gerekir.

Birman Kedisi Özellikleri

Birman Kedisi Dış Görünüşü Nasıl?

Birman kedisi dış görünüşü nasıl diye bir araştırma yaparak bu kedileri ilk görüşte fark edebilirsiniz. Bu kedilerin yaklaşık olarak 4 ve 5 kilo aralığında bir ağırlığa sahiplerdir. Vücuduna orantılı bir kuyruk yapısı vardır. Renk olarak dört farklı renkten söz etmek mümkün olacaktır. Kulakları yuvarlak ve yaygındır.

Birman Kedisi Zeki Mi?

Birman kedisi zeki mi diye soracak olursanız bu kedilerin son derece zeki olduğunu söylemek mümkün olacaktır. Bu bağlamda Birman kedilerine herhangi bir şeyi öğretmek ve eğitmek istiyorsanız bu kedilerin son derece kolay bir şekilde eğitilebilmesi mümkün olacaktır diyebiliriz. Hareketli bir kedi türü olması da zekâsının son derece yüksek olduğunu gösteriyor.

Birman Kedisi Bakımı Nasıl?

Birman kedisi bakımı nasıl? Birman kedisi almaya karar vermiş ya da bu türde bir kedi sahiplenmiş olan kişilerin bu tip sorularına yanıt verecek olursak bu kedi ırkının bakımının çok da zor olmadığını söyleyebiliriz. Tüylerini haftada bir ya da isteğe bağlı olarak iki kere kedi fırçası ya da tarağıyla taramanız gerekir. Düzenli bir şekilde mamasını vermek ve aynı zamanda veteriner kontrollerini aksatmamak da son derece büyük bir önem taşır. Bir takım hastalıklara karşı önlem alarak tüm aşılarını zamanında yaptırmak da sağlıkları için önemli bir yer tutar.

Birman Kedisi Evde Yalnız Kalabilir Mİ?

Birman kedisi evde yalnız kalabilir mi? Konusu ile ilgili olarak bu kedilerin fiziksel anlamda bir ya da iki gün boyunca kendi kendilerine hayatta kalabileceklerini söyleyebiliriz. Ancak psikolojik sağlıkları açısından mutlaka sahibiyle vakit geçirmesi gerekli olacaktır.