Kediler Neden Hapşırır?

Kediler Neden Hapşırır

Kediler neden hapşırır sorusu her hayvan sever tarafından merak ve endişe ile incelenir. Birçok kişi zaman zaman kedilerinin hapşırdığına şahit olur. Ancak bu durum normal olup sahiplerinin endişelenmesini gerektirmez. Normal insanlarda olduğu gibi tahriş, uyarıcı faktörler buna sebep olabilir. Ayrıca kedilerde heyecanlanma da hapşırmanın nedenlerinden biridir.

Ayrıca kedinizin hapşırmasının arkasında yatan hastalıklar ya da enfeksiyonlar da olabilir. Özellikle soluduğu tahriş edici ya da alerjik maddeler bu durumu tetikleyebilir. Üst solunum yollarında rahatsızlık da olabilir.

Eğer kedinizin hapşırığı geçmiyorsa ve kedim çok hapşırıyor ne yapmalıyım diyorsanız, en kısa sürede bir veterinere gidere dostunuzu muayene ettirmeniz önerilir. Böylece ne olduğunu öğrenebilir, tedavi sürecine de başlayabilirsiniz.

Kediler Neden Hapşırır? Konusu Hakkında Eskişehir Nöbetçi Veteriner Kliniğimizle İletişime Geçebilirsiniz.

Kedilerde Alerji Olur Mu?

Her ne kadar birçok kişi bilinmese de kedilerde de tıpkı insanlarda olduğu gibi alerjik durumlar meydana gelebilir. Özellikle dolap ya da koltuk arkası gibi yerlere girip çıması, kumunu eşeledikten sonra hapşırması bu sınıfa girer.

Her ne kadar kediler görünenin aksine dayanıklı bir yapıda olsa da göz, mide ve solunum yolları hassas varlıklardır. Bu bakımdan sigara dumanı bile onların hapşırmasına neden olabilir. Her ne kadar kedi alerjisi nasıl belli olur zor bir şey gibi düşünülse de aslında oldukça kolaydır. Kediniz sık sık hapşırıyorsa, alerjisi olduğunu şunlar ile anlayabilirsiniz;

1. Hapşırma
  2. Burun akıntısı
  3. Burun tıkanıklığı
  4. Alerjik rinit semptomları
  5. Sinüs bölgesinde ağrı
  6. Öksürük
  7. Deri döküntüleri
  8. Kurdeşen
  9. Nefes darlığı
  10. Hırıltılı solunum

Eğer kedinizde bu maddelerin bir veya birkaçı varsa alerjisi olduğu şey ile etkileşime geçtiği anlamına gelebilir. Bu da her kedide farklılaşır. Ana hatları ile kedilerde alerji şu gibi şeylerden kaynaklanabilir;

1. Sigara dumanı
  2. Parfüm gibi kokulu spreyler, kolonyalar
  3. Temizlik malzemeleri ve deterjanlar
  4. Küf
  5. Yanan mutlar
  6. Tütsü benzeri koku yayan şeyler
  7. Tozlar
  8. Polenler
  9. İs ve yanan şeylerden çıkan dumanlar
  10. Çok küçük taneli, pudralı ve kokulu kedi kumları

Kedinizde alerji varsa en kısa sürede veterinere götürmeniz önerilir. Böylece kaynağını da öğrenerek gerekli önlemleri alabilirsiniz.

Kediler Neden Hapşırır

Kedi Hapşırığı İnsana Zararlı Mı?

Evinde hayvan dost besleyen kişiler, doğal olarak hayvanlarla ilgili nelerin kendisine ve ev halkının diğer üyelerine zarar verebileceğini merak edebilir. Kedi hapşırığı insana zararlı mı evini bu sevimli dostlarla paylaşan kişiler tarafından düşünülebilir.

Eğer bir dostunuzun bir hastalığı bulunmuyorsa, bu durum insana doğrudan zarar vermez. Ancak kedinizin bir enfeksiyonu varsa bu sizin için tehlikeli olabilir. Ancak bilmeniz gereken kedilerin hijyenik hayvanlar olduğudur. Kendilerini düzenli olarak temizledikleri ve tuvalet ihtiyaçlarını eğitime gerek olmadan yapabildikleri için temizlik, hijyen sorunları oluşturmaz.