Kediler Yavrularını Yer Mi?

Kediler Yavrularını Yer Mi

Kediler yavrularını yer mi? Sorusu, cevabı oldukça merak edilen konulardan biridir. Öncelikle hayvanlar, doğası gereği hayatta kalabilmek adına çeşitli içgüdülere sahiptir ve bu içgüdüler, pek çok hayvan türünde zayıf düştüğünü veya tehlike altında olduğunu düşündüğü anlarda yavrularını yemelerine neden olabilmektedir.

Anne kediler, her ne kadar yavruları ile muazzam bir bağ kursa da çeşitli durumlarda içgüdüleri nedeniyle yavrularını yedikleri veya onları ölüme terk ettikleri görülebilmektedir. Bunu yapmalarında kendi doğaları gereği önemli nedenler bulunurken, anne kediler bu eylemi aslında diğer yavrularının yaşamı için fedakarlık için yapmaktadırlar.

Eskişehir Veteriner Kliniğiniz Olarak 7/24 Yanınızdayız!

Bu nedenle doğada hayatta kalma içgüdüsüne sahip canlılardan biri olan kediler, evcil bir hayvan olarak yaşasalar dahi bu eylemi gerçekleştirebilmekte ve yavrularını yiyebilmektedirler. Anne kedilerin aksine erkek kedilerin de yavrularını öldürebilmeleri mümkündür.

Kediler Yavrularını Yer Mi

Bizler adına oldukça kötü bir davranış gibi görünse de hayvan doğasında vicdan, insaf gibi insansal duygular olmadığı ve yalnızca hayatta kalabilmek için güçlü, baskın olma içgüdüsüne sahip olmaları nedeniyle pek çok hayvan türünde olduğu gibi kedilerde de yavrularını yeme görülebilmektedir.

Anne Kedi Yavrusunu Neden Yer?

Pek çok kişi, anne kedilerin yavrularını yiyebildiğini öğrendiğinde veya şahit olduğunda oldukça şaşırmakta ve bu durumu garipseyerek, anne kedi yavrusunu neden yer? Sorusunu sorarak cevabını oldukça merak etmektedir.

Anne kediler, farklı durumlarda yavrularını yeme eğilimi gösterebilmektedirler. Bunlardan ilki, anne kedilerin, sıkıntılı bir şekilde ve zor şartlarda doğum yapması sonucunda, doğan her yavrusunu besleyebileceği bir güce ve süte sahip olamadığı durumlarda gerçekleşmektedir.

Anne kediler, sınırlı imkânlarda doğum yaptığında ve yeterli güce sahip olmadığında, yavruları içerisinden en sağlıklıları ayırarak, diğer zayıf yavru veya yavruları yiyebilmektedir. Bunu yapmasının nedeni ise kendisine yeterli gücü ve sütü depolayabilmek için zayıf yavrunun ölüsünü yiyerek enerji ve protein kazanmaktır.  Ve bu sayede güçlenerek sınırlı imkanlarda kalan yavruları hayatta tutabilmektedir.

Bunun yanı sıra, annelerin yavrusunu yemesinin en sık karşılaşılan nedeni ise, özellikle doğum esnasında ölü doğmuş veya sıkıntılı doğmuş bir yavrunun, öldüğünde oluşturacağı koku ile avcılara karşı yuvasını açık hedef haline getirmesidir. Bu nedenle de anne kedi, hayatta kalma ve yavrularını koruma içgüdüsü ile ölen yavrusunu veya zayıf yavrusunu yiyebilmektedir.

Ölü yavrunun parazit ve hastalıklara neden olma durumu da yine anne kedilerin yavruları ve kendi sağlığı için ölü yavruyu yemesine neden olabilirken, aynı zamanda zayıf yavruyu yuvadan taşıyarak tek başına bir yere bırakıp terk etmeleri de sık yaşanabilen bir durumdur.

Erkek Kediler Yavru Kedileri Neden Öldürür?

Erkek kedi yavru kediyi yer mi? ve Erkek kediler yavru kedileri neden öldürür? Sorularına yanıt olarak; Erkek kediler, anne kedilerden farklı olarak, korumacı bir içgüdü ile değil, yalnızca kendi baskınlığını ve egemenliğini korumak ve tekrar döllenebilmek için yavrularını öldürebilmektedir.

Erkek kedi, eşinin yavrularının kendi yavruları olmadığını düşünebilmekte ve bu durumda da kendi soyundan olmayan yavru kedileri öldürerek farklı erkek tohumlarını ortadan kaldırmak isteyebilmektedir.

Egemenliğini korumak için böyle bir eylem gerçekleştirebilen erkek kediler, bunun yanı sıra doğası gereği dişi kedi ile tekrardan çiftleşebilmek için bir an önce tekrar döllenebilmesi adına yavru kedileri öldürme eğilimi gösterebilmektedir.