Eskişehir Melodim Veteriner Kliniği Melodim Veteriner Kedilerde Fip Hastalığı Nasıl Tedavi Edilir?

Kedilerde Fip Hastalığı Nasıl Tedavi Edilir?

Kedilerde fip hastalığı son derece sık bir şekilde karşı karşıya kalmış olduğumuz bir hastalıktır. Pek çok kedi sahibi fib hastalığına yakalanan kedileri için oldukça telaşlanıp, kedilerde fip hastalığı nedir? Şeklinde bir soruyla kedilerde fip hastalığı ölümcül mü ya da kedilerde fip hastalığı tehlikeli mi diye araştırmalar yapar. İlk başta şunu belirtmek gerekir ki evet, kedilerde fip hastalığı ölümle de sonuçlanabilen son derece ciddi bir hastalıktır. Bunu duyan kedi sahipleri, kedilerde fip hastalığının tedavisi var mı şeklinde de bir takım konuları araştırarak bu duruma bir çare bulmaya çalışacaktır.

Eskişehir Veteriner Kliniği olarak 7 gün 24 saat yanınızdayız!

Kedilerde Fip Hastalığı Nedir ve Belirtileri Nelerdir?

Kedilerde fip hastalığı nedir ve belirtileri nelerdir? Kedilerde fip hastalığının tanımını en kısa ve en anlaşılır şekilde yapmak gerekirse bir çeşit korona virüsten söz etmek mümkün olacaktır. Korona virüs zaten hayvanlarda sık sık görülen bir hastalıktır ama fip hastalığı, korona virüsün mutasyona uğramış bir hali olarak karşımıza çıkıyor. Fip hastalığı belirtileri ise şu şekilde sıralanabilir;

• Sürekli bir uyku hali
  • İştahsızlık
  • Kedinin gelişmesinde gerilik
  • Kilonun aşırı hızlı bir şekilde düşmesi
  • Yorgunluk ve halsizlik
  • Kıl yapısında bozukluk
  • Yüksek ateş

Kedilerde fip hastalığı meydana geldiği zaman antibiyotik kullanımında bile yüksek ateş söz konusu olacaktır. Ateşi bir türlü düşmeyen bir kedinin aynı zamanda, bazı iç organlarında da bir takım sorunların meydana gelmesi mümkün olacaktır. Genel olarak yukarıda fip hastalığı belirtileri ile ilgili saymış olduğumuz pek çok semptom, kedilerin başka pek çok hastalığında da gözlenebilir. Ancak bu tip şikâyetler meydana geldiği zaman mutlaka bir veteriner hekime müracaat ederek bir takım tetkiklerin yapılmasını sağlamak gerekli olacaktır.

Kedilerde Fip Hastalığı

Kedilerde Viral Enfeksiyon Kaç Gün Sürer?

Kedilerde viral enfeksiyon kaç gün sürer ya da kedilerde fip hastalığı kaç günde geçer gibi bir soru için bu hastalığın bulaştıktan sonra kuluçka süresini 5 ya da 6 gün gibi en fazla 1 hafta olduğundan söz ederek başlayabiliriz. Ancak bu hastalık 2 hafta gibi bir sürede iyi bir tedavi yöntemi ve iyi bir bakımla geçebilir. Hastalık 2 haftadan fazla sürerse bu konuda telaşlanmaya başlayabilirsiniz.

Ölmek Üzere Olan Bir Kedi Nasıl Anlaşılır?

Ölmek üzere olan bir kedi nasıl anlaşılır? Kedinin ölmek üzere olduğu, bir anda kilo kaybı, iştahsızlık ve kalp atışlarında düşüş olarak düşünülebilir.

Kedilerde Fip Hastalığı Tedavi Ücreti Ne Kadar?

Kedilerde fip hastalığı tedavi ücreti ne kadar konusunda gittiğiniz bir veterinerlik kliniğinde yapılacak olan tetkikler ve tedavi yöntemine göre değişkenlik gösterir. Bu soruyu aslında kedilerde fip hastalığı ilaç ücreti ne kadar şeklinde de sorabilirsiniz. Bu hastalık için 84 günlük bir ilaç kullanımı yapılmalıdır ve günlük ilaç ücreti 200 ile 600 gibi bir rakamdır.