Kedilerde Kanlı İshal

Kedilerde kanlı ishal acil bir şekilde müdahale edilmesi gereken, eğer alanında uzman bir veterinerden yardım alınmazsa kedilerin hayatını kaybetmesine neden olabilecek kadar kötü bir hastalıktır. Bu yüzden de kedilerde kanlı ishal gibi belirtiler varsa bunlar her ne olursa olsun ihmal edilmeden en acil şekilde veteriner kontrolüne götürülmesi gerekir.

Eğer kedilerde uzun zaman boyunda yani bir günden daha fazla süren bir ishal varsa ve davranışlarında da belirli olan değişken hareketler varsa bunların ciddi bir problem olduğunu bilmek gerekir. Parlak kırmızı olan renklerdeki kanla ya da koyu renkli olan dışkıların yapılması kedilerde acil bir durum olduğunu öne çıkarmaktadır.

Eskişehir Veteriner Kliniği olarak 7 gün 24 saat yanınızdayız!

Kedilerde Kanlı İshal Teşhisi

Kedilerde kanlı ishal teşhisi nasıl yapılır kısmında birçok konu da en önemli detaylar arasındadır. Kedi sahiplerinin evlerde bunları belirlemesi gibi durumlar pek de söz konusu olamaz. Bu yüzden de kediler için belirtiler öne çıkmaya başladığı anlarda direk veteriner desteği almak gerekir. Veterinerler tarafından belirlenen ve öne çıkan birçok teşhis yöntemi vardır. Bu yöntemler;

1. Kedinin tıbbi geçmişi
  2. Fiziksel muayene
  3. Basit laboratuvar çalışması (ör. kan testi, dışkı muayenesi gibi gerekli görülenler)
  4. Röntgen (ör. x-ray gibi gerekli görülenler)
  5. Sonografi (ör. ultrason gibi gerekli görülenler)
  6. Gastro intestinal işlev testleri (kan testleri gibi gerekli görülenler)
  7. Endoskopi/kolonoskopi ve biyopsi (doku örneği almak için gibi gerekli görülenler)
  8. İlaç denemeleri (bir ilaca verilen reaksiyonun değerlendirilmesi gibi gerekli görülenler)
  9. Gıda denemeleri (belirli gıdalara verilen reaksiyonun değerlendirilmesi gibi gerekli görülenler)

Yukarıda yer alan adımlar ile veterinerler kediler üzerinde teşhis yapabilirler. Bu yüzden de veteriner destekleri almak en önemli konular arasında yer almaktadır.

Kedilerde Kanlı İshal

Kanlı ishal tedavisi sırasında kediler nasıl etkilenir gibi birçok konu da merak edilen detaylar arasında yerini almaktadır. İshal sorunlarının tedavi edilmesi altında yatan durumlar daha çok nedenlere bağlı olarak değişiklik gösterebilir. Bazı anlarda çeşitli nedenlere göre veteriner hekimleri de farklı tedavi yöntemleri uygulamayı da tercih eder. Bu durum tamamen veterinerler ve kedilerin son durumlarına göre değişiklik göstermektedir.

Sağlıklı kedilerin dışkılarında besleme en önemli konulardan bir tanesi olurken düzgün beslenmeyen ya da yememesi gereken gıdalar tüketen kedilerde kanlı ishal gözlenmesi söz konusu olabilir. Bu yüzden de kedilerin ne kadar mama tüketmesi gerektiğinden hangi mamaları kullanması gerektiğine kadar birçok şey veteriner eşliğinde belirlenmesi gerekir.

Eğer kediler için gerekli önlemler zamanında alınmazsa bu durum kedilerin hayatlarını kayıp etmesine neden olabilecek kadar etkileyebilecek olmasından ötürü de iyi bir plan ile hareket edilmelidir. Böylece kedilerin hem daha uzun ömürlü hem de daha sağlıklı bir hayat sürmeleri de sağlanabilmektedir.