Eskişehir Melodim Veteriner Kliniği Melodim Veteriner Kedilerde Soğuk Algınlığı Evde Tedavi

Kedilerde Soğuk Algınlığı Evde Tedavi

Kedilerde Soğuk Algınlığı Evde Tedavi Kedi nezlesine ne iyi gelir? Bu sorunun yanıtı evinde kedi besleyen herkesi ilgilendirir. Kediler hastalıklara karşı dayanıklı olsa da bu durum hiçbir zaman hasta olmayacakları anlamına gelmez.

Bu bakımdan yakalanabilecekleri birçok hastalık vardır. Soğuk algınlığı da bunlardan bir tanesidir. Aynı zamanda nezle olarak da bilinir. Bu durum insanlarda olduğu gibi akan burunlara, yaşlı gözlere ve tahriş olmuş boğazlara sebep olabilir. Yavru kedilerde olduğu gibi yetişkin kedilerde de gözlemlenebilir.

Eğer kediniz nezleye yakalanmışsa evinizde deneyebileceğiniz bazı çözümler vardır. Ancak zayıf bağışıklık sistemleri, güçsüz bir bünye onları hayati tehlikeye itebilir. Bu nedenle veterinere görünmek tavsiye edilmektedir.

Kedilerde Soğuk Algınlığı Evde Tedavi

Hasta kedi evde nasıl tedavi edilir? Eğer evinizde kedi besliyorsanız hasta olduğunda neler yapabileceğinizi bilmeniz ilk şarttır. Ancak her hastalıkta olduğu gibi ilk olarak kedinizin hasta olduğunu anlamanız gerekir.

Kedi nezlesine FVR ve FHV1 virüsleri neden olur. Söz konusu virüsler üst solunum yollarına yerleşerek yayılmakta, vücudun direncini kırmaktadır. Dolayısıyla bir süre sonra kedinin durumu da ağırlaşır. Belirtileri ise ana hatları ile aşağıda olduğu gibidir;

1. Ağız içinde ve çevresinde yaralar
  2. Göz akıntısı
  3. Hapşırma
  4. İştahsızlık
  5. Depresyon
  6. Öksürme
  7. Koyu sarı renkli iltihaplar
  8. Akıntılar
  9. Kedinin burnunun çok kuru olması

Bunlar kedinizin soğuk algınlığına yakalandığını gösterir.

Kediler Soğuk Algınlığına Neden Yakalanır?

Evinde hayvan dost besleyen kişiler onlarla yakın bağlar kurar. Bu nedenle onların hasta olmasını, başlarına kötü bir şey gelmesini istemez. Evinizde kedi besliyorsanız, neden hasta olabileceklerini bilmeniz şarttır.

Böylece bunlara dikkat edebilir, hastalıklarına karşı önlemler alabilirsiniz. Kedi soğuk algınlığı farklı şekillerde yayılabilir. Bir kedi enfeksiyon kapmışsa bunu burun ve göz akıntısı, tükürük ile yayabilir. Asıl taşıyıcılar hasta kediler olsa da sağlıklı olanlar da birer taşıyıcı olabilir.

Eğer koşullar uygunsa hastalık partükülleri haftalarca hayatta kalabilir. Dolayısıyla mama kapları, oyuncaklar, kıyafetler birer hastalık kaynağı oluşturabilir. Bu nedenle kedinizin farklı bir yerden mama yemesini, su içmesini önlemeniz tavsiye edilir. Ortak kullanım, virüslerin ve bakterilerin bulaşmasına neden verebilir.

Kedilerde Soğuk Algınlığı Evde Tedavi Konusu Hakkında Eskişehir Nöbetçi Veteriner Kliniğimizle İletişime Geçebilirsiniz.

Kedilerde Soğuk Algınlığı Evde Tedavi

Kedilerde Soğuk Algınlığına Evde Ne Yapılabilir?

Hasta kedi evde nasıl tedavi edilir oldukça önemli bir konudur. Zira bu durum ilk olarak hastalığı hafifletebilmenize, dostunuzun daha konforlu olmasına yardımcı olur. Ancak bu durum veterinere gitmemeniz gerektiğini göstermez. Kısa sürede veterinere uğramanız onun hangi hastalığa sahip olduğunu görmenize yardımcı olur.

Kediniz soğuk algınlığına yakalanmışsa ılık ve temiz bir havlu ile kompres yapılabilir. Hastalık kedinizin yeme-içmesini etkileyebileceği için sulu olan yaş mamalar tercih edilebilir. Bunlar daha kolay bir yemeye sahip olduğu gibi su konusunda da yardımcı olabilir.

Aynı zamanda burunda oluşan akıntılar da düzenli olarak silinmelidir. Gözler de aynı biçimde temizlenmelidir.