Eskişehir Melodim Veteriner Kliniği Melodim Veteriner Kedilere Mutlaka Yapılması Gereken Aşılar

Kedilere Mutlaka Yapılması Gereken Aşılar

Kedilere mutlaka yapılması gereken aşılar hakkında bilgi sahibi olmanız kedi almadan önce yapmanız gereken en önemli şeyler arasında yer alır. Kedi bakımı ile ilgili en önemli püf noktalarından biri kedilere yapılması gereken aşıları bilinçli bir şekilde ve zamanında yaptırmak olacaktır. Eğer ki bir takım aşıları yaptırmazsanız kedinizin sağlıklı bir şekilde büyüyüp gelişmesi olanaksız hale gelir. Neden diye soracak olursanız kediler için bir takım hastalıklar söz konusu olacaktır. Tıpkı insanlar gibi bebekken yapılması gereken aşılar bazı hastalıklara yakalanmamak ya da bir takım hastalıkları çabuk atlatmak için gerekliyse aynı şey evcil hayvanlar için de geçerlidir. Özellikle de dışarı çıkan ve başka hayvanlarla temas halinde olan kediler için bir takım aşıları aksatmadan ve zamanında yaptırmak oldukça büyük ve hayati bir önem arz eder.

Eskişehir Veteriner Kliniğiniz Olarak 7/24 Yanınızdayız!

Ev Kedisine Aşı Şart Mı?

Ev kedisine aşı şart mı sorusu pek çok kedi sahibi tarafından sorulmaktadır. Kedi sahiplerinin pek çoğu evde yaşayan bir kedinin özellikle de başka hayvanlarla haşır neşir olmayacağı için aşı yaptırmaya gerek duyup duymaması gerektiği konusunda bir kafa karışıklığı yaşar. Ancak bu düşünce son derece yanlıştır. Neden diye soracak olursanız çünkü kediler her ne kadar evden çıkmasa bile yaşamaya devam etmektedir ve yaşadığı sürece risk de her zaman için söz konusu olacaktır. Nihayetinde evde de bir takım bakteri, virüs ve mikrop bulunabilir. Bunun yanı sıra kedinin yediği içtiği şeyler de bu konuda bir unsur olabilir. Bu tür ve daha birçok sebepten dolayı ev kedisi de olsa tüm kedilerin aşı olması gerekli olacaktır.

Yavru Kedilere Hangi Aşılar Yapılır?

Yavru kedilere hangi aşılar yapılır diye soracak olursanız, bu aşılar kedinin gelişim sürecine göre belirli dönemleri geçirmeden yapılmalıdır. Mesela, iç ve dış parazit aşısı kedi 8 ve 10 haftalıkken mutlaka yapılması gereken son derece önemli bir aşıdır. Yine iç ve dış parazit aşısıyla aynı zaman zarfı içinde karma aşı yapılması gerekir. Daha sonra sırada lösemi aşısı vardır. 11 ve 13 hafta arasındaki kedilere muhakkak lösemi aşısı yapılması da son derece ciddi bir önem arz eder. 12 ve 13 haftalık olan her kediye kuduz aşısı da yapılması gerekli olacaktır.

Kedi Karma Aşısı Gecikirse Ne Olur?

Kedi karma aşısı gecikirse ne olur? İlk karma aşıyı olmuş olan bir kedi üç hafta içinde ikinci aşıyı da olmak zorundadır. Eğer ki bu aşıyı çok erken ya da çok geç yaptırırsanız ilk yapılan aşı hiçbir şekilde etki göstermez. Bu sebepten dolayı kedinin aşısının kesinlikle veterinerin belirlemiş olduğu tarih aralığına uygun bir şekilde yapılması doğrudur.

Yavru Kedilerin Aşısı Gecikirse Ne Olur?

Yavru kedilerin aşısı gecikirse ne olur? Sorusu da yavru kedi sahipleri tarafından merak edilmekte ve sık sık sorulmaktadır. Yavru kedinin iç ve dış parazit aşısının gecikmesi demek kedinin mide, bağırsak ve ciğerlerinde parazitlerin artması ve kedinin kaçınılmaz bir şekilde sağlığının bozulmasına neden olur.

Kedi Aşıları Fiyatları

Kedi aşıları fiyatları belli bir skaladadır ancak bazı veterinerlik kliniklerinin yapmış olduğu kampanya veya uygulamalara göre de değişkenlik gösterebilir. Kedilere yapılan aşının kalitesi ve türü de fiyatlandırmada etkili olur. Ayrıca sürekli olarak kur artışı ve zamlar da olduğu için net bir tutar vermek mümkün değildir.