Köpek İç Parazit Hapı

Köpek iç parazit hapı köpeklerin mutlaka kullanması gereken bir ilaçtır. Sadece köpeklere değil aynı zamanda kedilere de yapılan ve son derece önemli bir ilaç uygulamasıdır. Bu uygulama tam olarak bir anti parazit uygulamasıdır ve askarit yani yuvarlak solucanlar, kancalı kurtlar veya şerit, yatsı solucanlar için son derece etkili bir uygulama olarak mutlaka evcil hayvanlara yapılması gereken bir işlemdir.

İç parazit hapı ne zaman verilir gibi bir soruya bir buçuk aylık olmuş olan kedi ya da köpekler için uygulanması gerektiği şeklinde bir cevap verebiliriz. İç parazit ilacı bu minik dostlarımızın yaşamına sağlıklı bir şekilde devam ettirmesi ve bir takım hastalıklara yakalanmamak adına karşı önlemini almış olması için uygulanır.

Eskişehir Veteriner Kliniği olarak 7 gün 24 saat yanınızdayız!

Köpekte İç Parazit Uygulaması Ne Kadar Zamanda Bir Yapılır?

Köpekte iç parazit uygulaması ne kadar zamanda bir yapılır sorusu için sadece köpekleri değil aynı zamanda kedileri de kapsayan bir durumdan söz etmekteyiz. Çünkü bu tehlike hem köpeklerde hem de kedilerde ortaya çıkmakta ve son derece Büyük bir risk oluşturmaktadır. Bu sebepten dolayı da hem köpeklere hem de kedilere uygulanan bir uygulama olarak iç parazit uygulaması için ilk başta 15 gün ara ile başlamak mümkün olacaktır.

15 günlük bir döngüden sonra yapılan bu uygulama 3 ayda bir tekrarlanmak zorundadır. İç parazit uygulaması ne işe yarar diye soracak olursanız da parazitlerin 3 aylık bir döngüsü olduğunu bilmekteyiz ve bu döngüye tekrar girdikleri zaman hayvanların vücudundan tamamen temizlenmeleri ve mikropların kırılmaları söz konusu olacaktır diyebiliriz. İşte tam da bu noktada iç ve dış parazit hapları ya da herhangi bir çeşit uygulanması sürekli olarak tekrar etmeli ve veteriner hekim kontrolünde mutlaka gerekli olan tahliller yapılmalıdır.

Köpek İç Parazit Hapı

Köpek İç Parazit Hapı Nasıl Verilir?

Köpek iç parazit hapı nasıl verilir konusunda parazitin cinsine göre bir uygulama yapılacaktır. Mesela kenelere karşı 45 gün, pire ve bit durumuna karşı 3 ay süre boyunca köpeklerin ense derisine damlatılarak yapılır.

İç Parazit Olduğunu Nasıl Anlarız?

Köpek de ya da kedide iç parazit olduğunu nasıl anlarız konusunda mutlaka bütün sahipler bilgi sahibi olmak zorundadır. Eğer ki bir yavru köpeğiniz ya da Kediniz var ise bunlar da gelişim geriliği, kanlı ishal, halsizlik, iştahsızlık, kilo kaybı ya da sık sık gaz çıkartma gibi bir durum söz konusu ise iç parazitten şüphelenmeniz gerekir.

Bir köpeğin ya da kedinin genelde çok hareketli iken bir anda hareketsiz ve halsiz olmaya başlaması iç parazit olduğu anlamına gelir. Ayrıca tüylerinde de solgun bir renk ve cılız bir hal meydana gelir. Sadece iştahsızlık olarak da değil aynı zamanda da aşırı derecede yemek yemeye başlayan bir kedi ya da köpek iç parazit ile karşı karşıya kalmış olabilir.