Eskişehir Melodim Veteriner Kliniği Melodim Veteriner Köpek Yaşları Nasıl Hesaplanır?

Köpek Yaşları Nasıl Hesaplanır?

Köpek yaşları nasıl hesaplanır sorusu köpeklerinin insan bakımından yaşlarının kaç olduğunu hesaplamak isteyen kişilerin sıklıkla araştırdıkları konular arasında yer almaktadır. Söz konusu olan hesaplamaların yapılması aslında bir hayli basittir. İnsanlar yapacakları basit hesaplamalar ile birlikte köpeklerinin insanlar ile kıyaslandığı zaman kaç yaşında olduklarını rahat bir biçimde hesaplayabilirler. Böylelikle de köpeklerinin ne kadar yaşlandığını ve insanlara göre hangi çağlarını yaşadıklarını da anlama imkanını elde edebilmektedirler.

Sevimli dostlarınızın kliniği Eskişehir Veteriner 7/24 yanınızda!

Köpek yaşı hesaplama tablosu incelendiği zaman insanlar köpeklerinin kaç yaşında olduğunu anlama imkanını elde etmektedirler. Bunun için yapılması gereken hesaplamalar bir hayli basit olması ile dikkat çeker. İnsanlar genel anlamda sahiplendikleri köpeklerin kaç yaşında olduğunu bilmek isterler. Böylelikle de bu zaman dilimleri içerisinde hangi tür aktivitelerin yapılacağı ve nasıl beslenecekleri gibi tüm detaylara da hakim olurlar. Bu nedenle de insanların bu hesaplamaları yapmaları bir bakıma son derecede önemlidir. Gereken hesaplamalar son derecede basit olması nedeni ile de isteyen herkes tarafından yapılabilir.

Köpek Yaşları Nasıl Hesaplanır?

Köpek Yaşı Hesaplama Adımları Nelerdir?

Köpeklerinin insan yaşına göre kaç yaşında olduğunu öğrenmek isteyenler köpek yaşı hesaplama adımları ile bunu kolay bir biçimde yapabilirler. Bu hesaplamaların yapılması adına takip edilmesi gereken adımlar ise şu şekildedir;

1. Köpeğin tam yaşını hesaplamak
  2. Köpek yaşını 7 ile çarpmak

Sadece bu iki basit adım ile birlikte insanlar köpeklerinin yaşlarını ortalama olarak hesaplama imkanını elde edebilirler. Böylelikle de köpeklerinin kaç yaşında olduklarını bu kadar basit olan işlemlerinin ardından öğrenebilirler.

Köpeklerin insan yaşına göre karşılık değerleri hesaplanırken büyük ırk mı yoksa küçük ırk mı oldukları da son derecede önemli detaylar arasında yer almaktadır. Çünkü yapılan hesaplamalar ırkların büyüklüğüne ve küçüklüğüne göre değişiklik göstermektedir.

Köpek Yaşı Hesaplama Tablosu

İnsanlar köpek yaşı hesaplama tablosu üzerinden köpeklerinin tam olarak insan yaşına göre kaç yaşında olduğunu rahat bir biçimde anlayabilmektedir. Söz konusu olan değerler küçük ırklara göre şu şekildedir;

1. 1 yaş için; 15
  2. 2 yaş için; 24
  3. 3 yaş için; 28
  4. 4 yaş için; 32
  5. 5 yaş için; 36
  6. 6 yaş için; 40
  7. 7 yaş için; 44
  8. 8 yaş için; 48
  9. 9 yaş için; 52
  10. 10 yaş için; 56

Bu hesaplamalarda büyük ırk köpek yaş hesaplama tablosu ise şu şekilde sıralanmaktadır;

1. 1 yaş için; 15
  2. 2 yaş için; 24