Eskişehir Melodim Veteriner Kliniği Melodim Veteriner Köpeklerde Eklem Rahatsızlığı

Köpeklerde Eklem Rahatsızlığı

Köpeklerde eklem rahatsızlığı genellikle atletik yaralanma, artan kilo, obezite veya genetik yatkınlık gibi farklı sebeplerden ortaya çıkmaktadır. Eklemlerde ortaya çıkan ve eklemleri etkileyen bu durum yavaş ilerleyen inflamatuar bir durum olmaktadır.

Sevimli dostlarınızın kliniği Eskişehir Veteriner 7/24 yanınızda!

Özellikle yüksek aktivite içeren durumlar söz konusu olduğunda eklem rahatsızlığı yaşayan köpeklerde topallama söz konusu olmaktadır. kısa süreli topallamalar önemli sayılmasa da bu durum uzun süre devam ettiği zaman dikkate alınmalı ve mutlaka bir veterinere başvurulmalıdır.

Çoğunlukla alman çoban köpekleri, Mastifler, Saint Bernards cinsi köpekler bu hastalığa daha çok yakalanma riskine sahiptirler. Köpeklerde kusma, kilo kaybı veya kilo artışı, ishal veya karaciğerde hasar tespit edilmesi durumunda en kısa sürede tedavisine başlanılması gerekmektedir.

Köpeklerde Eklem Ağrısına Ne İyi Gelir?

Köpeklerin büyük bir çoğunluğunda eklem ağrıları görülmektedir. Köpeklerde eklem iltihabı meydana geldiğinde evcil hayvan sahibi olan kişilerin en çok araştırdıkları konular içerisinde köpeklerde eklem ağrısına ne iyi gelir? Sorusu yer almaktadır.

Bu noktada eklem ağrısı yaşayan köpeklerin tedavisi sırasında steroid içermeyen ve iltihap karşıtı ilaçlar önerilmektedir. bu ilaçlar sayesinde köpeklerin ağrı yaşaması hafif iletilmekte ve böylece daha kolay bir tedavi uygulanabilmektedir.

köpeklerde ekleme ağrısı için tramadol veya fentanil içeren ilaçlar kullanılabilir. Ancak eklem iltihabı hastalığının kesin bir tedavisi bulunmadığından bu süreçte köpeğin rahat ettirilmesine dikkat etmeniz gerekmektedir.

Kıkırdak üzerinde yer alan stres eklemlerde iltihaplanmaya sebep olarak kıkırdak yapısının bozulmasına, kemiğinden gizlenme amaçlı kalınlaşmasına ve sinoviyal sıvıda değişiklikler meydana gelmesine sebep olmaktadır.

Köpeklerde Eklem Ağrısı Belirtileri

Köpeklerde eklem ağrısı belirtileri genellikle normalde sevdiği ortamlardayken heyecanlanan köpekler eklem hastalıkları yaşadıkları dönemlerde stresli ve kızgın olmakta ve mutlu olduğu dönemlerde kesik kesik nefes almaktadırlar.

Özellikle herhangi bir sebep olmadan eksik nefes alan köpekler ağrı çekmekte olup eğer sık sık ve kesik kesik nefes alıyorsa ve yarasının bulunduğu bölgeyi alıyorsa bu eklem ağrısı yaşadığını göstermektedir.

Köpeklerde Eklem Hastalıkları Tedavisi

Köpeklerde eklem hastalıkları özellikle vücut yapısının, koordinasyonun veya beslenme düzeninin bozulması ile ortaya çıkmakta olup ciddiye alınması gereken hastalıklar içerisinde yer almaktadır. Bu noktada köpeklere belirli dönemlerde bazı testlerin uygulanması ve düzenli olarak rutin kontrollerinin yaptırılması gerekmektedir.

Köpeklerde eklem hastalıkları tedavisi için temelde ağrıyı azaltmak amacıyla masaj uygulaması yapılmakta bunun yanı sıra beslenme programı düzenli olarak takip edilmekte, evde kaygan bölgeler temizlenmekte ve vitaminler kullanılarak vücut direnci artırılmaktadır.

Genellikle eklem hastalıkları tedavisi sırasında köpeklerin düzenli olarak yüzme havuzuna götürülerek eklemlerin hareket etmesi sağlanmalı bunun yanı sıra daha sağlıklı beslenme, ideal bir kiloya ulaşma ve düzenli egzersiz yaptırma gibi metotlar da uygulanmaktadır.

Bu sayede köpeklerde görülen eklem hastalıkları önemli ölçüde azaltmakta ve köpeklerin daha rahat ve daha az ağrılı bir yaşam geçirmeleri sağlanmaktadır.