Eskişehir Melodim Veteriner Kliniği Melodim Veteriner Köpeklerde Mide Rahatsızlıkları

Köpeklerde Mide Rahatsızlıkları

Köpeklerde mide hastalıkları akut gastrik hastalıklar ve kronik gastrik hastalıklar olarak ikiye ayrılmaktadır. Akut hastalıklar ya da bir diğer adıyla akut gastritis yabancı cisimler nedeniyle ortaya çıkan rahatsızlıklar arasında yer almaktadır.

Kronik gastrik hastalıklar ise peptik ülserler, gastrik tümörler, gastirik çıkış obstrüksiyonu ve kronik gatritis Olarak ayrılmaktadır.

Sevimli dostlarınızın kliniği Eskişehir Veteriner 7/24 yanınızda!

Genellikle mide bulantısı ve kusma şeklinde ortaya çıkan mide rahatsızlıkları köpeklerde birçok farklı rahatsızlığa bağlı olarak görülebilmektedir.

Evcil hayvanlarda meydana gelen mide hastalıkları çoğunlukla ülser, yangı, neoplazi veya tıkanıklıklar sonucunda meydana gelmekte olup klinik belirtileri ise kusma, abdominal gerginlik, ağrı veya kilo kaybı şeklinde ortaya çıkmaktadır.

Köpeklerde Mide Rahatsızlıkları

Bu noktada tıpkı insanlarda olduğu gibi köpeklerde de yaş faktörü klinik bulguların değerlendirilmesi hususunda önemli bir faktör olmaktadır.

Köpeklerde Mide İltihabı Belirtileri

Köpeklerde görülen mide rahatsızlıkları içerisinde yer alan mide iltihabı özellikle kendini belli edecek birtakım semptomlar göstermektedir. Özellikle birçok köpekte görülebilme ihtimali olan mide iltihabı çoğu zaman evcil hayvan sahipleri tarafından fark edilememektedir.

Temelde gastrit veya mide mukozasının iltihaplanması veya tahrişe olarak bilinmektedir. Yetersiz beslenme, hızlı yemek yeme gibi yanlış beslenme durumlara da bu hastalığın görülme riskini artırmaktadır.

Köpeklerde mide iltihabı aynı zamanda mide ülseri olarak da bilinmektedir. Bu noktada köpeklerde mide iltihabı belirtileri şöyle sıralanabilir;

• İştah azalması,
  • Sık geğirme
  • Kusma,
  • Dudak yalama
  • Salya akması,
  • Kanlı kusma,
  • Kilo kaybı,
  • Karın ağrısı
  • Koyu, katranlı dışkı

Köpeklerde Mide Üşütmesi Belirtileri

Köpeklerde en sık rastlanan mide rahatsızlıkları içerisinde mide üşütmesi yer almaktadır. Birçok farklı nedene bağlı olarak ortaya çıkan bu hastalık aynı zamanda mide gribi olarak da adlandırılmaktadır köpeklerde mide üşütmesi belirtileri şöyle sıralanabilir;

• Kusma,
  • Halsizlik,
  • İshal
  • Dehidrasyon, susuzluk
  • İştah kaybı,
  • Mide bulantısı,

Köpeklerde Mide Ağrısı

Köpeklerde mide ağrısı hazımsızlık, parazitler veya mide bükülmesi gibi nedenlere bağlı olarak ortaya çıkmaktadır. Köpeklerde görülen mide ağrıları veya rahatsızlıkları çoğu zaman acılı olmaktadır. Genellikle mide ağrısına neden olan en yaygın sorunlardan bir tanesi hazımsızlıktır.

Gün içerisinde yemesi gereken miktardan fazla yemek yiyen köpeklerin hazımsızlık problemi ile karşı karşıya kalma ihtimali oldukça yüksektir. Bunun yanı sıra aniden diyetinin değiştirilmesi, yemden doğal gıdalara geçilmesi gibi bazı faktörler de mide ağrısına sebep olmaktadır.

Köpeklerde Mide Paraziti

Köpekler de mide rahatsızlıklarına sebep olan bir diğer yaygın faktör ise mide parazitleri olmaktadır. köpeklerde mide parazitleri genellikle midede iltihap oluşmasına neden olup ishal ve kusma şeklinde belirti göstermektedir.

Genellikle aşılarının zamanında vurulmaması veya başka köpeklerin dışkısını yeme gibi alışkanlıklar genellikle midede parazit oluşmasına neden olmaktadır.

Bu durumda ise köpeklerde ciddi mide ağrıları, mide yanmaları ortaya çıkmakta ve köpeklerin rahatsız hissetmesine ve hatta hasta olmalarına neden olmaktadır.