Eskişehir Melodim Veteriner Kliniği Melodim Veteriner Köpeklerde Soğuk Algınlığı Ve Belirtileri

Köpeklerde Soğuk Algınlığı Ve Belirtileri

Köpeklerde soğuk algınlığı ve belirtilerini inceleyecek olursak ilk önce şu noktaya dikkat çekmek isteriz. İnsanlar ve hayvanlar arasında çok yakın anatomik yakınlıklar bulunmaktadır. Bunlar insanlar ile benzer özellikler göstermesine rağmen ayrıldığı noktalarda bulunmaktadır. Köpekler de grip soğuk algınlığı gibi hastalıklara yakalanmaktadır. Peki, köpeklerin soğuk algınlığı belirtileri nelerdir?

• Köpek yemek yemeği ret edebilir veya çok az yemek yiyebilir. Özellikle iştah noktasında ciddi bir azalma söz konusudur. Çok sevdiği yiyecekleri bile ret edebilir.
  • Köpeğin buru hissedilir derecede de sıcaktır. Bu özellikle köpeğin burnunun tıkalı olmasından kaynaklanmaktadır.
  • Lenf düğümleri iltihaplı olabilir bu da köpekte yüksek ateşe sebep olabilmektedir.
  • Köpek de öksürük gözükebilir. Bazı köpeklerde öksürük de soğuk algınlığı belirtileri arasında sayılmaktadır.
  • Halsizlik özellikle normal zamandan ciddi boyutta halsizlik söz konusu olabilmektedir.

Eskişehir Veteriner Kliniğiniz Olarak 7/24 Yanınızdayız!

Köpeklerde Soğuk Algınlığı Ve Belirtileri

Yukarıda saymış olduğumuz belirtiler ağırlıklı olarak gözlemlenen belirtiler arasında sayılmaktadır. Köpeğinizde bu belirtilerin tamamı görülebileceği gibi bir veya birkaçı da görülebilmektedir. Bu anlamda en yakın veteriner hekime başvurmanız gerekmektedir. Özellikle çeşitli tahliller ile en azından teşhis daha öncesinde koyularak tedavi yöntemi ve yolu çizilecektir. Önlem alınmadığı durumunda hastalık daha da ilerleyebilmektedir. Ve köpekler de ölümcül hastalıklar da ortaya çıkmaktadır. Soğuk algınlığı deyip geçmemek gerekmektedir. Çünkü köpeklerin bağışıklık sisteminin düşmesine sebep olmaktadır.

Köpeklerde Soğuk Algınlığı Tedavisi

Köpeklerde soğuk algınlığı tedavisi veteriner hekim tarafından planlamalıdır. Bu tedavi yöntemlerin köpeklere özgü olarak planlanması gerekmektedir. Çünkü her köpeğin bağışıklık sitemi farklıdır ve bu bağışıklık sistemi köpeklerinin tedavisinin planlaması için göz önünde bulundurulmalıdır. Bazı köpekler soğuk algınlığı sıkıntılarında dinlenerek bu problemin üstesinden gelebilmektedir. Özellikle bu dinlenme esnasında çevrede sessizlik de sağlanmalıdır. Köpeğin dikkatini dağıtmamak dinlenebilmesi adına oldukça önemlidir. Soğuk algınlığında sıvı alımı oldukça önemlidir. Bu eğer ki köpeğiniz yeteri kadar sıvı alımı gerçekleştirmiyorsa veteriner hekim serum takacaktır. Soğuk algınlığının sebebi herhangi bir virüs ve bakteri ise de antibiyotik tedavisi uygulanmaktadır.

Soğuk hava nedeni ile köpeklerde soğuk algınlığı belirtileri ortaya çıkmaktadır. Bu belirtiler baş gösterince veya tedbir olarak hava soğuduğu zaman kazak giydirmeniz önemli olacaktır. Köpeğin oldukça iyi beslenmesi ve vitamin takviyesi yapılaması da tedavi yöntemleri arasında sayılmaktadır.

Yavru Köpek Üşütme Belirtileri

Yavru köpek üşütme belirtilerine bakacak olursak burada köpeğin iyi tanınması daha kolay fark edebilmemizi sağlayacaktır. Çünkü hasta olan yavru köpekler normalden daha farklı davranmaya başlamaktadır. Örnek olarak verecek olursak daha bir sessizlik devamlı yatma ve uyuma hali soğuk algınlığı belirtileri arasında sayılmaktadır. Aynı zamanda halsizlik hali de üşütme belirtisi olabilecektir. Köpekte gözüken yüksek ateş de üşütme belirtisi olacaktır. Bu belirtileri gördüğünüz zaman en kısa sürede veteriner hekime başvurunuz.