Eskişehir Melodim Veteriner Kliniği Melodim Veteriner Köpeklere Çiğ Et Verilirse Ne Olur?

Köpeklere Çiğ Et Verilirse Ne Olur?

Köpeklere Çiğ Et Verilirse Ne Olur

Köpeklere çiğ et verilirse ne olur sorusu, köpek besleyen pek çok kişinin araştırdıkları ve merak ettikleri konulardan birisidir. Bu durumun tehlikeli olduğu aslında pek çok kişi tarafından bilinir. Eğer bir köpeğe çiğ et verilir ise bu durum sonucunda istenmeyen durumlar meydana gelebilir. Özellikle de parazit aşısı olmayan köpekler için bu durum çok daha tehlikelidir. Çünkü köpeklerin direk olarak çiğ et yemeleri, bağırsaklarına pek çok parazitin yerleşeceği anlamına gelmektedir. Bu durumda da köpeklerin sağlıkları olumsuz yönde etkilenmektedir.

Sevimli dostlarınızın kliniği Eskişehir Veteriner 7/24 yanınızda!

Eğer köpeklere çiğ et verilir ise zaman içerisinde köpekler bu duruma giderek alışmaktadırlar. Yine çiğ et yemeye alışan köpekler, normal besinleri yemeyi de reddedeceklerdir. Bu durum da onların sağlıkları açısından oldukça olumsuz bir duruma neden olmaktadır. Belirtilen tüm bu nedenler bir araya getirildiği zaman köpeklere kesinlikle çiğ et verilmemesi gerekmektedir. Özellikle de bu durumun bir alışkanlık haline gelmesi, daha ciddi sorunları da beraberinde getirebilmektedir.

Köpeklere Çiğ Et Verilirse Ne Olur

Köpekler Neden Çiğ Et Yer?

Köpek sahiplerinin sıkça merak ettikleri konulardan birisi de köpekler neden çiğ et yer konusudur. Aslına bakıldığı zaman bu sorunun cevabı son derecede açıktır. Asıllarında köpekler avcu hayvanlardır. Doğa içerisine çiğ et bulmalarının ardından etleri bu şekilde yerler. Her ne kadar günümüzde köpekler insana bağlı bir biçimde yaşasalar bile yine de içgüdüsel olarak çiğ ete ayrı bir zaafları bulunmaktadır.

Eğer bir köpeğe çiğ et verilir ise bu durumu yadırgamadan direk olarak yemeye başlamaktadır. Ancak köpeklere etlerin çiğ bir biçimde verilmesi kesinlikle büyük bir tehlike meydana getirmektedir. Bu etlerin köpekler için sağlıksız oldukları bilinmektedir. Belirtilen nedenden dolayı da hayvan sahiplerinin köpeklere kesinlikle çiğ et vermemeye özen göstermeleri gerekmektedir.

Çiğ Tavuk Eti Köpeğe Zarar Verir mi?

Çiğ tavuk etinin köpeklere zararı da en az insanlar kadar ciddi olması ile dikkat çekmektedir. Söz konusu olan besinlerin çiğ şekilde tüketilmesi pek çok sindirim sorunlarını beraberinde getirmektedir. Aynı zamanda durum daha ciddi boyutlara da ulaşabilmektedir. Bu etlerin çiğ olarak tüketilmesi köpeklerin zehirlenmelerine ve parazit kapmalarına neden olabilmektedir. Aynı zamanda da tavuğun kemikleri köpeklerin sindirim sistemlerinde tıkanmalara neden olmaktadır. Tüm bu nedenlerden dolayı da köpeklere tavuk kemiklerinin ve çiğ tavuk etinin kesinlikle verilmemesi gerekmektedir.

Köpeklerin çiğ et yemesi durumunda köpek sahipleri istemeyecekleri durumlar ile karşı karşıya kalabilmektedir. Çiğ et denildiği zaman akla sadece direk tavuk eti ya da kırmızı etin gelmemesi gerekmektedir. Aynı zamanda şu besinler de çiğ olarak tüketilmeleri ile köpeklere zarar verebilmektedir;

1. Sosis
  2. Salam
  3. Sucuk
  4. Pastırma…

Bu tür işlenmiş gıdalar da çiğ olmaları ile dikkat çekmektedir. Yani içerisinde pek çok parazit yer almakta ve köpeklere de zarar vermektedir.