Eskişehir Melodim Veteriner Kliniği Melodim Veteriner Köpeklere Mutlaka Yapılması Gereken Aşılar

Köpeklere Mutlaka Yapılması Gereken Aşılar

Köpeklerde mutlaka yapılması gereken aşılar nelerdir. Özellikle hayvan severler evlerinde hayvan olarak köpek kedi ve muhabbet kuşu beslemektedir. Bu anlamda da bazı hayvan hastalıklarına karşı önlem alınması gerekmektedir. Aşı hem insan hem de hayvanlar için hayati önem teşkil etmektedir. Bu anlamda da aşı asla ihmal edilmemesi gereken bir durumdur. Aşı hastalansak bile kişinin hayatı fonksiyonlarına zarar gelmemesi açısından oldukça önemlidir.

Aşı özellikle hayvanları ve kişileri hastalıktan korumaktadır. Veya hastalığa yakalanılsa bile daha hafif atlatılmasını sağlamaktadır. Köpekler de mutlaka uygulanması gereken aşılar nelerdir:

• Bordetella Bronchiseptica
  • Köpek Distemperi(Gençlik Hastalığı)
  • Köpek Hepatiti
  • Köpek Parainfluenza
  • Koranavirüs
  • Kalp Kurdu Hastalığı
  • Leptospirosis
  • Lyme hastalığı
  • Parvovirüs
  • Kuduz

Yukarıda sayılan tüm hastalıkların aşısı mümkündür. Bu anlamda da köpeklerinizin bu aşıları asla ihmal edilmemelidir. Bu hastalıklarla ilgili tüm detayları yazımızda incelemeye devam edeceğiz.

Köpeklere Mutlaka Yapılması Gereken Aşılar

Bordetella Bronchiseptica Hastalığı Ne Demek?

Bu hastalık oldukça bulaşıcı bir hastalıktır. Çok şiddetli öksürük krizleri ile kendi belli etmektedir. Özellikle bu öksürük nedeni ile köpeklerde nöbet geçirme ve ölüme giden bir yol gelişebilmektedir. Bu nedenle köpeğinize bu aşıyı yaptırınız.

Köpek Distemperi (Gençlik Hastalığı)

Köpek distemper diğer bir ismi gençlik hastalığı olarak bilinmektedir. Daha çok genç ve yenidoğan köpeklerde göründüğü için bu isim ile bilinmektedir. Bu hatalığın en önemli belirtileri arasında ateş kusma ve öksürük görünmektedir. Bu hastalık yoğun olarak bakteri ve virüslerin sindirim sistemine saldırması sonucu görünmektedir. Oldukça tehlikeli ve ölümcül bir hastalıktır. Bu anlamda aşı ile korunmak mümkündür. Kesinlikle aşı noktasını ihmal etmeyiniz.

Köpek Hepatiti

Hepatit viral bir enfeksiyon türüdür. Özellikle iç organlara nüfuz etmektedir. Karaciğer özellikle bu hastalıktan kötü etkilenmektedir. Hepatitin bir tedavi yolu bulunmamaktadır. Bu anlamda bu hastalığa yakalanmamak için aşı olması gerekmektedir. Bu hastalıkta ölümcül olabilmektedir.

Köpek Parainfluenza

Köpekler için devamlı öksürmeğe sebep olan bir hastalıktır.

Koronavirüs

Özellikle son dönemlerde hayatımıza giren bu virüsün köpekler üzerinde de etkisi bilinmektedir. Ölümcül değildir ama yine de aşısını yaptırmak önemlidir.

Kalp Kurdu Hastalığı (Dirofilariyaz)

Kalp kurdu hastalığı (Dirofilariyaz) kalp ile ilgili yaşanılan hastalıktır. Aşısının yapılması da bu noktada çok önemlidir.

Leptospirosis

Leptospirosis hastalığı zoonotik bir hastalıktır. Kas ağrısı böbrek yetmezliğine sebep olmaktadır. Antibiyotik tedavisi iyi gelebilir.

Lyme Hastalığı

Lyme hastalığı köpekler de görülen diğer bir hastalığın adıdır. Bu özellikle köpeklerde kene ısırması ile karşımıza çıkmaktadır. Kene ısırması sebebi ile köpeklerde yüksek ateş görünmektedir. Bu yüksek ateş yüzünden de köpeklerde nöbet geçirmeler görülebilir. Aşısının yapılması durumunda ise bu tarz bir sıkıntı yaşanmayacaktır. Bu anlamda özellikle köpeklerin aşı takvimini kesinlikle ihmal etmemek gerekmektedir.

Parvovirüs

Parvovirüs köpeklerin direkt sindirim sitemine nüfuz eden bir hastalıktır. Bu anlamlarda köpeklerde ateş ve kusma görülmektedir. Bu hastalık ölümcül sonuçlar doğurabilir. Bu nedenle de aşılarının yapılması çok önemlidir.

Kuduz

Köpeklerde ve kedilerde yaygın olarak görünen bir hastalıktır. Bu hastalık kesinlikle ölümcül sonuçlar doğurabilmektedir. Bu nedenle de evde herhangi bir hayvanız bulunmakta ise hem kendi hem de onun sağlığı açısından aşısını yaptırınız.