Eskişehir Melodim Veteriner Kliniği Melodim Veteriner Obez Kedi Tedavisi Nasıl Yapılır?

Obez Kedi Tedavisi Nasıl Yapılır?

Obez Kedi Tedavisi Nasıl Yapılır

Obez kedi tedavisi nasıl yapılır sorusu evcil hayvanlarının kilo kontrolünü yapmak isteyen pek çok kişi tarafından araştırılmaktadır. Kediler özellikle de kısırlaştırılmalarının ardından ciddi anlamda kilo alabilmektedirler. Bu durum kedilerin yaşantılarını oldukça olumsuz yönde etkiler. Böyle bir durum ile karşı karşıya kalan kişilerin acilen bu durumu kontrol altına alarak kedilerinin ideal kiloya ulaşmalarını sağlamaları gerekir. Aksi durumda bu sorun kedilerin yaşamlarını bile tehlike altına alabilir.

Kedilerin ideal kilolarına ulaşmalarını sağlamak adına belirli yöntemler uygulanır. Bu yöntemlerin bir veteriner hekim kontrolü altında yapılması ise kedilerin daha sağlıklı bir biçim ideal kilolarına ulaşmalarını sağlar. Bu nedenle de kedi sahiplerinin durumu ciddiye alarak harekete geçmeleri gerekir. Genellikle ilk etaplarda düşük diyetler uygulanır. Ancak bu esnada kedilerin kesinlikle aç kalmamaları gerekir. Belirtilen durumdan dolayı da kedi sahiplerinin kontrollü bir şekilde hareket etmeleri gerekir.

Kedilerin obez olmaları durumunda bu sorunu aşmak adına gerekli yöntemlerin düzenli bir biçimde uygulanması da bir hayli önemlidir. Bu noktada obes kedi tedavisi uygulanırken öncelikli olarak kedilerin hareket alanlarının oluşturulması gerekir. Yapılabilecek basit egzersizler bile kedilerin daha sağlıklı hale gelmesini sağlayabilir. Ancak kedi sahiplerinin böyle bir sorun karşısında kedilerini kesinlikle aç bırakmadıklarından emin olmaları gerekir. Aksi halde kedilerde kilo verme çabaları olumsuz şekillerde sonuçlanabilir. Bu durumun olmaması adına yapılacak olan diyetlerin kontrollü bir şekilde uygulanması gerekir.

Eskişehir Veteriner Kliniğiniz Olarak 7/24 Yanınızdayız!

Kedilerde Obezite Tedavisinin Nasıl Uygulanması Gerekir?

Kedi sahipleri, kedilerde obezite tedavisi uygulamaları gerektiğinde bunu bir veteriner kontrolünde yapmaları tavsiye edilir. Eğer kediler obez hale gelmişler ise vakit kaybetmeden harekete geçmek son derecede önemlidir. Böylelikle de kedilerin ideal kilosuna ulaşmaları çok daha kolay bir hal alacaktır. Eğer kedilere diyet uygulanacaksa bu durumun kesinlikle veteriner kontrolünde uygulanması gerekir. Yapacakları diyet ise kedilerin yaşına ve kiloları gibi etkenlere bağlı olarak değişkenlik gösterir. Bu nedenle de insanların kesinlikle bilinçsiz bir şekilde diyet uygulamamaları gerekir.

Kedilerin ideal kilolarına ulaşmaları için yapılan diyetlerde genel anlamda düşük kalori değerlerine sahip olan kısır kedi mamaları kullanılır. Enerjisi yüksek olan kedi mamaları, kedilerin daha fazla kilo almalarına neden olur. Öte yandan çok kilolu olan ve hareketsiz olan kedilerin bu durumu aşmaları gerekir. Kedi sahiplerinin kedilerini hareket ettirecek aktiviteler yaptırmaları bu noktada son derecede önemlidir.

Eğer kediler hareket etmek istemiyorlar ise lazer ışığı gibi yöntemler ile dikkatlerinin çekilerek oyun oynamaları sağlanır. Oyun esnasında hareket eden kediler, ideal kilolarına daha kolay ulaşma imkanı elde eder. Kediler nasıl zayıflatılır denildiği zaman uygulanacak olan diyetler kadar egzersizler de bir hayli önem taşır. Her iki durumun da düzenli bir şekilde uygulanması ile birlikte kedilerin zayıflamaları ve ideal kilolarına ulaşmaları sağlanabilir.