Ragdoll Kedisi Özellikleri

Ragdoll kedisi özellikleri ile ilgili olarak ilk başta sözünü edebileceğimiz şey bu kedilerin son derece uysal ve insanlarla kaynaşmayı çok seven bir ırk olduklarıdır. Ragdoll ırkındaki bu kediler, kucakta durmaya o kadar alışık ve bunu o kadar çok seven bir kedi türüdür ki bu sebepten dolayı da bu ismi almıştır. Çünkü Ragdoll oyuncak bebek anlamına gelen bir sözcük olarak bu kedilerin tıpkı bir bebek gibi olmasıdır. Oyuncak bir bebek gibi sahibinin kucağında, olduğu yerde kalır. Bu sebepten dolayı da oyuncak bir bebek gibi kucağında taşıyacağı bir kedi arayan kişiler tarafından adeta mumla aranan bir kedi ırkıdır.

Ragdoll Kedisi Tarihçesi

Ragdoll kedisi tarihçesi ile ilgili olarak bu kedinin 1960’lı yıllarda California’da üretildiğini söyleyebiliriz. Son derece dikkat çekici bir dış görünüşe sahip olan bu kediler, bu görüntüden ötürü dünya üzerinde çok kısa bir süre içinde tanınmış ve oldukça büyük bir ilgi görmüştür.

Bu kedilerin üretimi sırasında insan geni kullanıldığı bile iddia edilmiştir. Neden diye soracak olursanız çünkü bu kediler çok üstün bir zekâya sahip olup her söyleneni algılayabilmektedir.

Ragdoll Kedisi Nasıl Bir Yapıya Sahiptir?

Ragdoll kedisi nasıl bir yapıya sahiptir konusunu incelemek için aşağıdaki maddelere göz atabilirsiniz.

• Sakin bir kedi türüdür
  • Mavi renk göz rengine sahiptir
  • Koyu ve açık renkte tüylere sahiptir
  • Sevilmeye çok alışıktır ve insanlara kendini yakın hisseder
  • Uzun süre kucakta kalabilir
  • Çocuklarla çok iyi anlaşır ve oyun oynamayı çok sever
  • Aşırı derecede zeki olup öğrettiğiniz bir oyunu en kısa süre içinde öğrenebilir
  • Ses tonu çok yumuşaktır
  • Karnı acıkınca yemek istemek için sesler çıkartır
  • İyi bir şey yapınca ödül almayı bekler
  • Bir takım hastalıklara yatkınlığı olan bir ırktır
  • Bahar aylarında tüy dökerler
  • Son derece sakin kedilerdir
Ragdoll Kedisi Özellikleri

Ragdoll Kedisi Bakımı Nasıl Olmalıdır?

Ragdoll kedisi bakımı nasıl olmalıdır diye soracak olan kişiler için ilk başta bu kedinin kabarık ve gür tüyleri bakımından bir takım zorluklarla karşı karşıya kalacağı düşünülür. Ancak bu kedinin bakımı, hiç de öyle düşündüğü kadar zor olmayacaktır. Bu kedilerin tüylerinin her gün kedi tarağı ya da kedi fırçası ile taranması gerekir. Her gün tüyleri fırçalanırsa ölü tüylerden de arınarak daha sağlıklı tüylere sahip olacak ve tüylerin birbirine dolaşması engellenmiş olacaktır.

Aynı zamanda da Ragdoll cinsi kedilerin bir takım hastalıklara karşı dayanıklı olmadığı ve genetik bir yatkınlığı olduğu da bilinmektedir. Bu sebepten dolayı da mutlaka veteriner kontrollerinin yapılması ve aşılarının da kesinlikle aksatılmaması son derece büyük bir önem taşır. Bu kedilerin diş ve diş eti hastalıklarına yakalanmasını da önlemek amacıyla günlük olarak ağız bakımına dikkat etmek gerekir.