Eskişehir Melodim Veteriner Kliniği Melodim Veteriner Kedilerde Üst Solunum Yolu Enfeksiyonu

Kedilerde Üst Solunum Yolu Enfeksiyonu

Kedilerde üst solunum yolu enfeksiyonu sık sık görülen rahatsızlık arasındadır. ÜSYE olarak da kısaltılan bu hastalık, insanlarda soğuk algınlığına oldukça benzer. Özellikle ortak kullanılan mama ve su kaplarından yayıldığı için barınaklarda sıklıkla rastlanır.

Ancak bu durum ev kedilerinde hiç rastlanmadığını/rastlanmayacağını göstermez. Yavru ve yetişkin kedilerde de bu rahatsızlıklar gözlemlenebilir. Her ne kadar sahiplerinde endişe oluştursa da genellikle kendiliğinden iyileşir. Tedavilere de iyi yanıtlar oluşturur. Lakin bazı kedilerde ağır bir süreç oluşturabilir ve zatürreye neden olabilir.

Bu nedenle kedinizde üst solunum yolu enfeksiyonu bulunuyorsa, kısa sürede veterinere götürmeniz tavsiye edilir. Böylece dostunuzu daha kısa sürede hastalıktan kurtarmanız mümkündür.

Kedilerde Üst Solunum Yolu Enfeksiyonu Konusu Hakkında Eskişehir Nöbetçi Veteriner Kliniğimizle İletişime Geçebilirsiniz.

Kedilerde Alt ve Üst Solunum Yolu Enfeksiyonu Belirtileri Neler?

Kedinizin hasta olduğunu kısa sürede anlamak, daha çabuk önlem almanıza yardımcı olur. Böylece onu kısa sürede kurtarmanız mümkündür. Üst solunum yolu enfeksiyonu için de bu geçerlidir. Kedilerde üst solunum yolu enfeksiyonu belirtileri tipik olarak şu şekildedir;

1. Halsizlik
  2. Öğürme
  3. İştah kaybı
  4. Salya akıntısı ve tükürük
  5. Burun ve ağız ülseri
  6. Boğuk ses
  7. Öksürük
  8. Konjunktivit
  9. Göz akıntısı
  10. Hapşırık
  11. Burun akıntısı
  12. Ateş

Bu belirtilerin sadece biri görülebileceği gibi birden fazla semptom da bir arada gözlemlenebilir. Aynı zamanda hastalık şiddeti de değişebilir.

Kedilerde Üst Solunum Yolu Neden Kaynaklanır?

Kedilerde alt ve üst solunum yolu enfeksiyonu genellikle virüslerden kaynaklanır. Enfeksiyonların yüzde 80 ve 90oranı viral kaynaklıdır. Ancak bakteri kaynaklı görülenler de vardır. Kedi herpesvirüsü tip 1 ve kedi calicivirüs vakaların çoğunda rastlanır.

Aynı zamanda klamidya da bakteriyel bir enfeksiyondur. En tipik belirtisi göz akıntısı şeklinde gözlemlenir.

Kedilerde Üst Solunum Yolu Enfeksiyonu Nasıl Yayılır?

Kedilerde üst solunum yolu enfeksiyonu kolay bir şekilde yayılabilmektedir. Zira bir enfeksiyona sahip bir kedinin öksürmesi yahut hapşırması yeterlidir. Bu çok sayıda bulaşıcı partikül yaymakta olup havada asılı kalarak diğer kedilere bulaşabilir. Bir kedinin enfekte olması, diğerlerine de bulaşması için yeterlidir.

Hastalığın bulaşması insan eli, tuvalet kabı, mama ve su kabı, taşıma kabı ya da virüsün bulunduğu mobilyalardan olabilir. Ancak bu hastalığı oluşturan virüsler kedilere özgüdür.

Kedilerde Üst Solunum Yolu Enfeksiyonu

Kedilerde Üst Solunum Yolu Enfeksiyonunda Risk Faktörleri Neler?

Kedilerde üst solunum yolu enfeksiyonu farklı risk faktörlerine sahiptir. Özellikle yavru ve yaşlı kedilerin bu enfeksiyonlara yakalanması daha yüksektir. Stres de hastalık için önemli bir faktördür.

Ayrıca düzenli olarak aşılanma da hastalığın gelişmesini de önleyebilir ya da hafif bir şekilde seyretmesine yardımcı olabilir. Bunların dışında kedilerin ırkı da önemlidir. İran kedisi gibi düz yüze sahip olan kedilerde enfeksiyon daha hızlı yayılmasına neden olabilir.

Bunlara ek olarak sosyalleşme de önemli bir risk faktörüdür. Kedinizin diğer kedilerle etkileşime geçmesi, hasta olmasına neden olabilir.

Eskişehir 7 / 24 Açık Veteriner Adresimiz: İstiklal Mah. Atatürk cad. No:144/A Odunpazarı/ESKİŞEHİR

7/24 İletişim Hattımız: +(90) 5442861971

Konum